Most nad Kwisą w Orłowicach to największa budowla inżynieryjna na trasie dawnej kolejki i zarazem wiadukt nad drogą kołową z Krobicy do Świeradowa. Most ma długość całkowitą 82 m x`i składa się z 5 przęseł. Skrajne przęsła ok. 5 metrowej długości wspierają się na kamiennych, sklepionych podporach. Pozostałe trzy przęsła wspierają się na dwóch filarach licowanych piaskowcem. Środkowe, najdłuższe przęsło dł. 27 m zbudowane jest w nitowanej kratownicy bez paraboli, z jazdą górą, a pozostałe dwa przęsła po 14 metrów to blachownica z dwuteowników. Most został uszkodzony w maju 1945 r. przez wycofujących się hitlerowców. Z tego powodu ponowne otwarcie linii dla ruchu możliwe było dopiero w grudniu 1946 roku.
W wyniku przeprowadzonej analizy stanu technicznego mostu, wykonanej w listopadzie 2021 r., oceniono stan mostu jako dostateczny, ale nie nadający się do ruchu pojazdów szynowych w ramach planowanej rewitalizacji linii 336. W zaleceniach po przeglądzie zarekomendowano wymianę istniejącego przęsła kratownicowego w całości z uwagi na typ konstrukcji przęsła, jego wykonanie w technologii nitowanej oraz bardzo duży zakres koniecznych wymian i wzmocnień przy trudnościach realizacyjnych z tym związanych.
(moose)