Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
0,000 km
Przystanek kolejowy Mirsk (d. stacja)
14
3,328 km
Przystanek kolejowy Mroczkowice
12
5,260 km
Przystanek kolejowy Orłowice (d. stacja)
23
5,303 km
Wiadukt drogowy (Orłowice - DW358 / LK336)
6
5,678 km
Most kolejowy (rz. Kwisa / Orłowice)
18
7,701 km
Przystanek kolejowy Świeradów Zdrój (d. stacja)
66
10,500
Ładownia kolejowa (d. przystanek) Świeradów Nadleśnictwo
8
 
 
 
 
  ID: 562518

Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo
Kolejka Izerska

Friedeberg-Flinsberger Kleinbahn-AG / Isergebirgsbahn AG



Budowa
1909-10
Status
W budowie
Likwidacja
1998
 
UWAGA!! Obiekt wyłącznie dla zdjęć archiwalnych z linii kolejowej Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo, tj. sprzed remontu w latach 2021-2023.

Artykuł o Kolejce Izerskiej:

Pod koniec września 2012 roku pojawiła się informacja o możliwej fizycznej likwidacji niektórych linii kolejowych przez PKP PLK. Wśród nich znalazła się ta linia na odcinku Gryfów - Mirsk (LK 317) i dalej do Świeradowa-Zdroju. Planom rozbiórki linii sprzeciwiło się ...
UWAGA!! Obiekt wyłącznie dla zdjęć archiwalnych z linii kolejowej Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo, tj. sprzed remontu w latach 2021-2023.


Artykuł o Kolejce Izerskiej:

Pod koniec września 2012 roku pojawiła się informacja o możliwej fizycznej likwidacji niektórych linii kolejowych przez PKP PLK. Wśród nich znalazła się ta linia na odcinku Gryfów - Mirsk (LK 317) i dalej do Świeradowa-Zdroju. Planom rozbiórki linii sprzeciwiło się Stowarzyszenie Kolej Karkonoska, którego prezes skierował do marszałka województwa dolnośląskiego list otwarty w sprawie likwidacji tej linii, uznając za niemożliwą jej reaktywację w wypadku fizycznej likwidacji omawianej linii kolejowej. W odpowiedzi na pismo 13 maja 2013 Stowarzyszenie uzyskało odpowiedź, w której wicemarszałek województwa dolnośląskiego Jerzy Łużniak zapewnił poparcie dla koncepcji reaktywacji linii i informuje, że zgodnie z ustawą o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego PKP gmina może nieodpłatnie przejąć linię kolejową, czyli w tym przypadku nie musi płacić za wartość torów znajdujących się na tej linii. W tym czasie jednak miasto Świeradów-Zdrój rozpoczęło demontaż torów na dawnej stacji. 12 stycznia 2018 roku Miasto Świeradów-Zdrój ogłosiło przetarg na adaptację budynku byłego dworca kolejowego wraz z otoczeniem na centrum muzealno-kulturalne, lecz ze względu na to, iż kwoty zaproponowane przez firmy obiegające się o wykonanie prac przeważały budżet przewidziany na prace, 15 lutego 2018 roku ogłoszono powtórzone postępowanie, w którym 13 marca 2018 roku wybrano wykonawcę robót. Umowę na wykonanie robót podpisano 23 marca 2018 roku. Prace przy rewitalizacji zabudowy stacji obejęły roboty rozbiórkowe, montaż konstrukcji i nowego pokrycia dachów, roboty murarskie, prace renowacyjne i zagospodarowanie terenu. W budynku dawnego dworca otwarto Miejskie Centrum Kultury, Aktywności i Promocji Gminy "Stacja Kultury".

Rozpoczęty proces rewitalizacyjny skutkował ogłoszeniem we wrześniu 2019 r. przez UMWD przetargu na wykonanie studiów wykonalności dla uruchomienia pociągów między stacjami Gryfów Śląski i Świeradów-Zdrój z opcją dojazdu do Jindřichovic pod Smrkem. W 2020 r. Ministerstwo Infrastruktury zgodziło się przekazać linię województwu dolnośląskiemu (na odcinku od km -0,172 do 7,890). Pod koniec maja 2021 roku rozpoczął się pierwszy etap prac rewitalizacyjnych, polegający na uprzątnięciu samosiejek i pozostałości infrastruktury pod kolejne etapy prac oraz na szczegółowym przeglądzie wraz z zaleceniami remontowymi obiektów inżynieryjnych. Prawdopodobnie pod koniec 2022 r., po zakończeniu odbudowy linii 317, zostanie ogłoszony przetarg na prac budowlanych na linii 336.
(moose)

Kilometraż stacji (st.), przystanków (po.) i ładowni (poł.) liczony od stacji Mirsk. Pogrubioną czcionką zaznaczono stację węzłową, kursywą obiekty nieczynne/nieistniejące:
- , Mirsk, po., km 0,000
- , Mroczkowice, po., km 3,328
- , Krobica, poł., km 5,260
- , Świeradów Zdrój, st., km 7,701
- , Świeradów Nadleśnictwo, ład., km 10,500
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1909
    komentarze: 1
    Czterowidok z okresu przed oddaniem do użytku Kolejki Izerskiej ...
  • Data: 1909
    komentarze: 0
    Akcja spółki Kolejki Mirsko-Świeradowskiej (Friedeberg-Flinsberger ...
  • Data: 1923
    komentarze: 0
    Akcje o nominale 1000 RM - wyemitoane przez spółkę akcyjną obsługującą ...
  • Data: 1924
    komentarze: 0
    Akcja (700RM) zwaloryzowana do 400RM spółki akcyjnej kolejki Mirsk ...
  • Data: 1930-1935
    komentarze: 3
    Orłowice i za Kwisą (pozioma oś pocztówki) Krobica. Niemiecka ...
  • Data: 1934-10-31
    komentarze: 0
    Okolicznościowa ulotka z okazji 25 lecia Kolejki Izerskiej, która ...
  • Data: 1934-11
    komentarze: 0
    Listopad 1934 r. - Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) ...
  • Data: 1934-11
    komentarze: 0
    Listopad 1934 r. - Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) ...
  • Data: 1935-01
    komentarze: 0
    Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od marca ...
  • Data: 1935-01
    komentarze: 0
    Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od 1934 ...
  • Data: 1935
    komentarze: 3
    Wjazd, czy zjazd ze Świeradowa - trudno orzec. Widoczny wagon ...
  • Data: 1935
    komentarze: 1
    Pierwszy z dwóch wagonów motorowych dostarczonych na Kolejkę Izerską ...
  • Data: 1939
    komentarze: 0
    Drugi z wagonów motorowych dostarczonych na Kolejkę Izerską przez ...
  • Data: 2014-06
    komentarze: 3
    Miejsce w którym jeszcze do 2013 roku istniały tory wyjazdowe ...
  • Data: 2023-11-16
    komentarze: 0
    Starotorze, po dawnym przedłużeniu linii kolejowej ze stacji Świeradów ...

Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo
Kolejka Izerska
na innych fotografiach
  • 2013
  • 1930 - 1935
  • 1930 - 1935