MENU
Stacja Lubań Śląski, na prawo budynek dworca. W tle kominy od dawnych Zakładów Naprawy Taboru Kolejowego, dziś ruina..

Dodał: ragnar° - Data: 2010-08-12 23:21:37 - Odsłon: 5897
Rok 1907


  • /foto/121/121180m.jpg
    1865
  • /foto/4594/4594111m.jpg
    1890 - 1896
  • /foto/9805/9805093m.jpg
    1899 - 1902
  • /foto/7644/7644886m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/393/393022m.jpg
    1900 - 1913
  • /foto/220/220134m.jpg
    1900 - 1914
  • /foto/9581/9581437m.jpg
    1907
  • /foto/203/203930m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/5551/5551443m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/6121/6121113m.jpg
    1912
  • /foto/3252/3252137m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/5590/5590265m.jpg
    1921
  • /foto/8835/8835011m.jpg
    1926
  • /foto/7144/7144900m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/100/100618m.jpg
    1935
  • /foto/94/94954m.jpg
    1936
  • /foto/6931/6931532m.jpg
    1940
  • /foto/7667/7667528m.jpg
    1981
  • /foto/131/131590m.jpg
    1997
  • /foto/9224/9224150m.jpg
    2006
  • /foto/9224/9224168m.jpg
    2006
  • /foto/3289/3289670m.jpg
    2012
  • /foto/3327/3327954m.jpg
    2012
  • /foto/4409/4409763m.jpg
    2014
  • /foto/10119/10119576m.jpg
    2015
  • /foto/5656/5656956m.jpg
    2015
  • /foto/5656/5656992m.jpg
    2015
  • /foto/5657/5657037m.jpg
    2015
  • /foto/5657/5657072m.jpg
    2015
  • /foto/5657/5657229m.jpg
    2015
  • /foto/5659/5659026m.jpg
    2015
  • /foto/5660/5660636m.jpg
    2015
  • /foto/5561/5561291m.jpg
    2015
  • /foto/5659/5659675m.jpg
    2015
  • /foto/5664/5664040m.jpg
    2015
  • /foto/5707/5707789m.jpg
    2015
  • /foto/8196/8196210m.jpg
    2019
  • /foto/10439/10439930m.jpg
    2023
  • /foto/10813/10813277m.jpg
    2023

Adam Pacześniak - zbiory prywatne

Poprzednie: Wnętrze Strona Główna Następne: Staw Gondolowy - dolny (dawny)


ragnar | 2006-01-28 20:32:27
Lubań
Thor | 2006-01-28 20:57:50
Na miejscu.
U.N. | 2006-01-28 20:59:36
Dworzec kolejowy - może nowy obiekt?
Thor | 2006-01-28 23:20:33
Jaka jest opinia dobrze znających Lubań ?
MT | 2006-01-28 23:36:08
Niewielu tu chyba takich, jeśli jest więcej niż jedna fotka to spokojnie można założyć obiekt choć czasem warto i dla jednego zdjęcia...
Thor | 2006-01-29 00:12:26
OK. Zrobione. Nawet nie wiem, czy dworzec istnieje. Proszę o informację lepiej zorientowanych.
Wiedźma | 2006-03-24 21:02:27
oczywiście, że dworzec istnieje, choć odjeżdżają z niego już chyba tylko dwa pociągi dziennie... nie to, co kiedyś, heh....
Igor | 2006-03-24 21:14:02
Najsłynniejszym był pociąg relacji Bogatynia-Lubań do Białegostoku
B.Olczyk | 2007-01-24 13:58:36
Archiwalna fotografia Peronu i Dworca niezwykłej urody... Jak czytam, Dworzec "zdegradowany" (podobnie jak setki innych w Polsce - niestety)... Jeszcze nawet w latach 90-tych funkcjonował całkiem dobrze...
wasiukibic | 2007-01-30 23:26:11
Niestety, degradacja koleji w Lubaniu miała ścisły zwiazek z upadkiem miejscowych ZNTK i fabryk włókienniczych do których wiele osób dojeżdżało pociagami. Najpierw padla lokalna linia do Leśnej. Jeszcze kilka lat temu na linii Jelenia Góra - Węgliniec było 10 par pociagów w tym jeden pośpiech, kilka par osobówek do Zgorzelca przez Mikułową, z moich obserwacji pamiętam że nawet składy odjezdzajace z Jelonki w godzinach poza szczytem cieszyły sie dobrą frekwencją.Potem nastąpił marazm - przewozy do Zgorzelca zawieszono a na głównej linii liczba par pociagów spadła do 2 a liczba podróżnych drastycznie spadła Naszczęście ostatnio w organizacji ruchu kolejowego biorą udział samorządy i od nowego rozkłądu jazdy liczba par pociagów na linii Węgliniec-Jelonka zwiększyła się. Są też bezposrednie pociagi do Wrocławia!!!
wito | 2007-02-27 22:54:37
Będzie SZ-LAUBAN.
wasiukibic | 2007-03-01 19:47:31
No to jeszcze parę słów ode mnie-dworzec PKP Lubań ma układ klinowy tzn. "wbija się" pomiędzy pomiędzy linię kolejową Wrocław-Lubań-Gorlitz a jej odnogę do Węglinca i dalej przez Żary do Zielonej Góry i to te dwie linie zdeterminowały taki a nie inny układ dworca (mimo, iż stacja obsługiwała wielki ruch osobowy i towarowy nie dorobiła się peronów wyspowych z przejściami podziemnymi tak jak to ma miejsce minn. w Marciszowie, Gryfowie Śląskim czy Jaworzynie Śląskiej) Charakterystyczny dla stacji jest dojazd - ulica ślepo kończąca się małą pętlą po obu stronach wysadzana drzewami. Prowadzi ona bezpośrednio do centrum miasta. Dworzec ma niezbyt dogodne połozenie gdyż mimo, iż znajduje się blisko historycznego centrum jednakowoż wcale daleko od blokowisk położonych na wschodzie miasta co niestety wpłynęło również na potoki podróżnych w pociagach. Nie mniej jednak Lubań tak czy siak jest ośrodkiem dla którego wogóle coś jeździ po linii Jelenia Góra - Węgliniec, w pozostałych miasteczkach i wioskach jak Gryfów Śląski czy Olszyna potoki podróżnych są niesatysfakcjonujące biorac pod uwagę ich potencjał ludzki. Niestety, ciagła żonglerka rozkładem jazdy wielu pasazerów zniecheciła do korzystania z PKP, swój wkład miała takze likwidacja loklanego przemysłu o czym już wcześniej pisałem.
wasiukibic | 2007-03-01 19:51:13
ops przepraszam-oczywiście największe lubańskie blokowiska znajdują się na zachodzie miasta a nie na wschodzie :)