Dawna stacja węzłowa (350 m npm.) w km 8,762 państwowej linii z Gryfowa do Jindřichovic pod Smrkiem (odcinek z Mirska do Jindřichovic pod Smrkiem otwarty w 1904 roku, nieobsługiwany od 1945 roku i zlikwidowany fizycznie w 1992 roku). Jednocześnie stacja początkowa prywatnej Kolei Izerskiej do Świeradowa Zdroju. Linię państwową z Gryfowa do Mirska otwarto 1.11.1884 r. Prywatną kolejkę otwarto 31.10.1909 roku i przedłużono 25.06.1910 roku do Świeradowa Nadleśnictwa (10,829 km). Przed wojną na stacji było 7 torów plus bocznica do magazynu i mała, dwustanowiskowa lokomotywownia Kolei Izerskiej. W 1939 roku stację opuszczało aż 11 par pociągów na dobę w kierunku Świeradowa i granicy z Czechosłowacją. W 1963 roku 5 par na dobę, dodatkowo 1 para w dni wolne. W 1986 roku 4 pary z Gryfowa do Świeradowa. Ostatni pociąg ze Świeradowa do Gryfowa odprawiono w godzinach wieczornych 11.02.1996 roku.
W związku z planem uruchomienia ruchu kolejowego na trasie Gryfów Śląski - Świeradów-Zdrój przez DSDiK zostanie odtworzona funkcja przystanku kolejowego w Mirsku. Przystanek zostanie zbudowany w minimalnym, niezbędnym zakresie (peron dł. 2 x 100 m, wiata, oświetlenie, SIP, monitoring, ogrodzenie, stojaki na 10 rowerów i 5 miejsc parkingowch). Odnowienie dawnego dworca nie jest przedmiotem zadania. Realizacja zadania - w ciagu 2023 roku. Ponowne otwarcie linii 10 grudnia 2023 r.
(moose)