Przystanek Orłowice do 2020 roku, do czasu przekazania linii kolejowej nr 336 w zarząd UMWD nazywał się Krobica, choć de facto jest w Orłowicach. Powodem stosowania takiej nazwy był fakt że Orłowice były po wojnie przysiółkiem Krobicy. Nazwy przystanku / ładowni (z zakładu przerobu łupka z kopalni "Jerzy" w Krobicy) nie zmieniono wtedy gdy Orłowice stały się osobną wsią.
Przystanek był dawniej stacją handlową, znajdowały się tu dwie bocznice: 1) bocznica zakładu przerobu łupka. Bocznicę zbudowano ...
Przystanek Orłowice do 2020 roku, do czasu przekazania linii kolejowej nr 336 w zarząd UMWD nazywał się Krobica, choć de facto jest w Orłowicach. Powodem stosowania takiej nazwy był fakt że Orłowice były po wojnie przysiółkiem Krobicy. Nazwy przystanku / ładowni (z zakładu przerobu łupka z kopalni "Jerzy" w Krobicy) nie zmieniono wtedy gdy Orłowice stały się osobną wsią.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Przystanek był dawniej stacją handlową, znajdowały się tu dwie bocznice: 1) bocznica zakładu przerobu łupka. Bocznicę zbudowano po wojnie (jest na mapie z 1966 r.). Wjazd na bocznicę znajdował się na wysokości magazynu przy dworcu; bocznica biegła równolegle do toru głównego, po zachodniej stronie. Na bocznicy była rampa załadowca i garaż lokomotywy; 2) bocznica tartaku i zakładu produkcji płyt pilśniowych - bocznica także powstała po II wojnie światowe]; wjazd nabocznicę zaczynał się przed wjazdem na stację od strony Mirska - biegła wschodnią stroną linii głównej i przecinała drogę wojewódzką nr 361 doprowadzając do dwóch ramp ładunkowych oraz dwóch budynków magazynowych. (uzup. moose) |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||
Przystanek kolejowy Orłowice (d. stacja) na innych fotografiach | ||
|
||