Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Pomnik techniki - Parowóz Tp4-217, Świeradów-Zdrój
Władysław Sikora: Chyba nadchodzi czas, aby parowóz poddać renowacji?
ul. Chopina Fryderyka, Lubań
blatro: Dzięki za pomoc:} Już zmieniłem.
Kościół ewangelicki - graniczny (ruina), Jałowiec
almik: Nie uważam, że zdjęcie jest słabe. To są tylko ruiny, w dodatku zarośnięte samosiejkami i krzewami. Oddaje dokładnie stan w jakim jest obecnie ten kościół. Byłem tam we wtorek (6 sierpnia 2024) i teraz trudno jest cokolwiek sfotografować. Burza roślinności. Spróbuję jak poopadają liści może w listopadzie, grudniu. Znam ten obiekt od moich szczenięcych lat i widzę postępującą destrukcję. Szkoda...
Grobowiec rodzinny barona von Lachmann, Jałowiec
almik: Byłem tam w lipcu 2024 roku. Niestety część dachowa już się zapada. W najbliższym czasie zamieszczę zdjęcia. Szkoda, że tak piękny obiekt niszczeje...
Urząd Miasta Lubań, ul. 7 Dywizji, Lubań
blatro: Brawo :)
Przedszkole w Zarębie, ul. Brzechwy Jana, Zaręba
Hellrid: Restauracja Preussischer Adler = Wyszyńskiego 2, poznałem po bramie.

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

TW40
Szyszka
Szyszka
info@tomekzuk.com
FM
atom
atom
atom
W.Mazurkiewicz (Soravianus) [vmuzzy@gmail.com]
atom
atom
atom
atom
atom
atom
atom
Parsley
Parsley
Rob G.
Rob G.
info@tomekzuk.com

Ostatnio wyszukiwane hasła


Wyników: 16 1 2  


komentarze 0
Wagon pocztowo bagażowy - model dla kolei lekkich , świeżo wyprodukowany dla kolejki Malczyce - Jawor. Miejsce wykonania nieopisane. Jeśli to Malczyce - to z powodu ukształtowania terenu, może wchodzić tylko w rachubę odgałęzienie - początek linii Malczyce - Wołów. Żródło (Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden (CC BY-NC-SA)
Polska / Linie kolejowe w Polsce 301-400 / Linie kolejowe nr 301-400 315 / Linia kolejowa nr 315 Malczyce - Jawor

Dodane: 2023-03-12 16:42:15, Przez: stap°, Odsłon: 223, Ocena: 6.00 (1)

komentarze 0
Wrzesień 1931 r. - Spółka Kolejki Leszno-Góra-Ścinawa (Lissa-Guhrau-Steinauer Kleinbahn AG) po pomyślnej eksploatacji od 1927 r. pierwszego wagonu motorowego prod. Beuchelt/AEG zamawia na początku 1931 r. w zakładach WUMAG/Görlitz drugiego "motoraka" który otrzymuje oznaczenie wg schematu Lenz@Co. "1022 T." Wagon posiadał 50 miejsc, posiadał jeden silnik prod. Büssing (6 cylindrów w układzie widlastym z przekładnią Mylius, o mocy 95KM).

Oryginalny opis zdjęcia: Fotografie: zweiachsiger Triebwagen dritte Klasse Lissa-Guhrau/Steinauer Kleinbahn, mit 50 Sitzplätzen mit Büssing-Motor und Mylius-Getriebe (Außenansicht), 1931. Auf dem Werksfoto ist die Außenansicht eines zweiachsigen Triebwagens dritte Klasse abgebildet. Auftraggeber war Lenz & Co. Bahnstrecke: Lissa-Guhrau/Steinauer Kleinbahn. Wagennummer: 1022 T. Auftragsnummer: 10194. Inventarisierung im Werksarchiv: 14.09.1931

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Linie kolejowe w Polsce 301-400 / Linie kolejowe nr 301-400 318 (1984) / Linia kolejowa nr 318 Krzelów - Leszno Dworzec Mały (dawna)
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Görlitz / Innenstadt / ul. Christoph Lüders-Straße 24 / Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz)

Dodane: 2020-10-26 09:29:02, Przez: moose°, Odsłon: 1381, Ocena: 6.00 (5)

komentarze 2
Wrzesień 1941 r. - Spółka Kolejka Górowska (Guhrauer Kreisbahn - nazwa od 1939 r.) eksploatowała pierwszy wagon silnikowy od 1927 r. - wagon został zbudowany w zielonogórskich zakładach Beuchelta przy współpracy z berlińskim koncernem AEG - pierwotnie ten benzolowy wagon miał trafić na Kolejkę Sowiogórską, ale z niewiadomych powodów (być może była za słaby jak na górską linię?) trafiła na inną eksploatowaną przez Lenz&Co. kolejkę Leszno-Góra-Ścinawa (Lissa-Guhrau-Steinauer Kleinbahn AG), gdzie po pomyślnej eksploatacji został zakupiony. Tutaj na zdjęciach z archiwum WUMAG/Görlitz z 1941 r. po przebudowie oświetlenia na przystosowane do zaciemnienia wojennego. Wagon przetrwał okres wojny i trafił w niewyjaśnionych okolicznościach na koleje węgierskie MAV, stacjonując na stacji Budapest Hámán Kató jako C mot 348, gdzie jeździł do 1954 r., a sfotografowano ostatni raz jego resztki we wrześniu 1964 r.

Oryginalny opis zdjęcia: Fotografie: zweiachsiger Dieseltriebwagen, vermutlich Guhrauer Kreisbahn, Umbau (Schrägansicht, Spurweite: 1435 mm), Stirnwand, 1941. Lenz & Co. GmbH Berlin. Auf dem Werksfoto ist der Umbau eines zweiachsigen Dieseltriebwagens vermutlich der Guhrauer Kreisbahn mit der Stirnwand in Schrägansicht abgebildet. Auftraggeber war die Lenz & Co. GmbH Berlin.

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Linie kolejowe w Polsce 301-400 / Linie kolejowe nr 301-400 318 (1984) / Linia kolejowa nr 318 Krzelów - Leszno Dworzec Mały (dawna)
Polska / Województwo lubuskie / Zielona Góra / Osiedle Dolina Zielona / ul. Sulechowska 4a / Park Przemysłowy ZASTAL / Wyroby zakładów Beuchelt & Co.

Dodane: 2020-10-26 09:29:02, Przez: moose°, Odsłon: 1396, Ocena: 6.00 (7)

komentarze 0
Spalinowy wagon silnikowy (VT - Verbrennungstriebwagen) wyprodukowany przez zgorzelecki WUMAG w 1935 r. dla spółki Kolejki Średzkiej (Neumarkter Kleinbahn), uchwycony na zdjęciu najprawdopodobniej na torach państwowej stacji Środa Śląska (wskazuje na to ilość torów i otoczenie za pojazdem, jak również informacja że autorem zdjęcia jest Kurt Müller, fotograf który miał atelier w Środzie Śl.). Wagon zaliczał się do najmniejszych VT produkowanych przez WUMAG - ważył zaledwie 7,2 tony, miał rozstaw osi 3,6 m. Napędzał go silnik diesla M-B o mocy 65 KM, a wagon miał zbiornik paliwa na 90 litrów. Wagon miał 30 miejsc. Ciekawostką jest rama pod podwoziem, która miała chronić przez wpadnięciem pod koła wagonu - na odcinku ze stacji Miasto do końcowego przystanku Rynek wagon poruszał się po miejskiej ulicy. Rozmiar uzasadniony szczegółami zdjęcia.

Oryginalny opis zdjęcia: Verkehrsmuseum Dresden. "Fotografie: zweiachsiger Diesel-Kleintriebwagen (Längsansicht, Spurweite: 1435 mm), 1935. Neumarkter Kleinbahn Aktiengesellschaft, Auf dem Werksfoto ist ein zweiachsiger Diesel-Kleintriebwagen in Längsansicht abgebildet. Auftraggeber war die Neumarkter Kleinbahn Aktiengesellschaft. Fotograf: Kurt Müller, Neumarkt".

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Linie kolejowe w Polsce 201-300 / Linie kolejowe nr 201-300 293 (1968) / Linia kolejowa nr 293 Środa Śląska - Środa Śląska Miejska
Kolejka Średzka

Dodane: 2020-09-26 18:01:18, Przez: moose°, Odsłon: 647, Ocena: 6.00 (4)

komentarze 0
Listopad 1934 r. - Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od 1934 r. pierwszego, małego "motoraka" na linii kupuje w zakładach WUMAG Görlitz swój własny, dwuosiowy wagon motorowy (VT), oznaczając go cyfrą "10". Wagon posiadał 50 miejsc. Zamówiono wagon ze sprzęgiem, co pozwalało do niego doczepić małą przyczepkę na narty (zakupiona w styczniu 1935 r.). Wagon posiadał jeden silnik diesla prod. Mercedes-Benz o mocy 95KM i pojemności baku paliwa 100 l. Tu widok od czoła.

Oryginalny opis zdjęcia: Auf dem Werksfoto ist die Stirnansicht eines zweiachsigen Kleintriebwagens abgebildet. Auftraggeber war die Isergebirgsbahn. Bahnstrecke: Flinsberg - Deutsche Krone. Wagennummer: nicht verzeichnet. Auftragsnummer: 10227; Inventarisierung im Werksarchiv: November 1934

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Linie kolejowe w Polsce 301-400 / Linie kolejowe nr 301-400 336 / Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo
Kolejka Izerska

Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Görlitz / Innenstadt / ul. Christoph Lüders-Straße 24 / Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz) / Produkty zakładów taboru w Görlitz

Dodane: 2020-07-31 00:43:49, Przez: moose°, Odsłon: 1084, Ocena: 6.00 (6)

komentarze 0
Listopad 1934 r. - Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od 1934 r. pierwszego "motoraka" na linii kupuje w zakładach WUMAG Görlitz swój własny, dwuosiowy wagon motorowy (VT), oznaczając go cyfrą "10". Wagon posiadał 50 miejsc. Zamówiono wagon ze sprzęgiem, co pozwalało do niego doczepić małą przyczepkę na narty (zakupiona w styczniu 1935 r.). Wagon posiadał jeden silnik diesla prod. Mercedes-Benz o mocy 95KM i pojemności baku paliwa 100 l.

Oryginalny opis zdjęcia: Auf dem Werksfoto ist die Außenansicht eines zweiachsigen Kleintriebwagens abgebildet. Auftraggeber war die Isergebirgsbahn. Bahnstrecke: Flinsberg - Deutsche Krone; Wagennummer: 10; Auftragsnummer: 10227; Inventarisierung im Werksarchiv: November 1934

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Linie kolejowe w Polsce 301-400 / Linie kolejowe nr 301-400 336 / Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo
Kolejka Izerska

Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Görlitz / Innenstadt / ul. Christoph Lüders-Straße 24 / Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz) / Produkty zakładów taboru w Görlitz

Dodane: 2020-07-31 00:43:49, Przez: moose°, Odsłon: 1078, Ocena: 6.00 (6)

komentarze 0
Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od 1934 r. pierwszego "motoraka" na linii kupuje w listopadzie 1934 r. w zakładach WUMAG Görlitz swój własny, dwuosiowy wagon motorowy (VT), oznaczając go cyfrą "10". Wagon posiadał 50 miejsc. Zamówiono wagon ze sprzęgiem, co pozwalało do niego doczepić małą przyczepkę na narty (zakupiona w styczniu 1935 r.). Wagon posiadał jeden silnik diesla prod. Mercedes-Benz o mocy 95KM i pojemności baku paliwa 100 l.

Oryginalny opis zdjęcia: Auf dem Werksfoto ist der Anhängewagen eines zweiachsigen Kleintriebwagens abgebildet. Auftraggeber war die Isergebirgsbahn. Bahnstrecke: Flinsberg - Deutsche Krone; Wagennummer: nicht verzeichnet; Auftragsnummer: 10227/26; Inventarisierung im Werksarchiv: 11.01.1935

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Linie kolejowe w Polsce 301-400 / Linie kolejowe nr 301-400 336 / Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo
Kolejka Izerska

Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Görlitz / Innenstadt / ul. Christoph Lüders-Straße 24 / Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz) / Produkty zakładów taboru w Görlitz

Dodane: 2020-07-31 00:43:49, Przez: moose°, Odsłon: 932, Ocena: 6.00 (7)

komentarze 0
Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od marca 1934 r. pierwszego "motoraka" na linii kupuje w listopadzie 1934 r. w zakładach WUMAG Görlitz swój własny, dwuosiowy wagon motorowy (VT), oznaczając go cyfrą "10". Wagon posiadał 50 miejsc. Zamówiono wagon ze sprzęgiem, co pozwalało do niego doczepić małą przyczepkę na narty (zakupiona w styczniu 1935 r.). Wagon posiadał jeden silnik diesla prod. Mercedes-Benz o mocy 95KM i pojemności baku paliwa 100 l.

Oryginalny opis zdjęcia: Auf dem Werksfoto ist ein zweiachsiger Kleintriebwagen mit Anhängewagen abgebildet. Auftraggeber war die Isergebirgsbahn. Bahnstrecke: Flinsberg - Deutsche Krone; Wagennummer: nicht verzeichnet; Auftragsnummer: 10227/26; Inventarisierung im Werksarchiv: 11.01.1935

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Linie kolejowe w Polsce 301-400 / Linie kolejowe nr 301-400 336 / Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo
Kolejka Izerska

Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Görlitz / Innenstadt / ul. Christoph Lüders-Straße 24 / Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz) / Produkty zakładów taboru w Görlitz

Dodane: 2020-07-31 00:43:49, Przez: moose°, Odsłon: 944, Ocena: 6.00 (4)

komentarze 0
Ten sam wagon silnikowy ET 517, zwany Rübezahl (Karkonosz), co na zdjęciu . Półtora roku po wprowadzeniu na górskie linie pod Karkonoszami w zakładach Görlitz przeprowadzono modernizację wagonu polegającą na budowie lemieszy przed pierwszą osią jezdną - odgarniaczy śniegu, oraz na wymianie wyłącznika olejowego na dachu. Na tablicy relacyjnej wagon ma wpisaną relację Jelenia Góra - Szklarska Poręba Huta - Jelenia Góra.

Oryginalny opis zdjęcia: Vierachsiger Wechselstrom-Triebwagen dritte und vierte Klasse (Außenansicht IV, nach Umbau), Auf dem Werksfoto ist eine Außenansicht eines vierachsigen Wechselstrom-Triebwagens dritte und vierte Klasse abgebildet. Auftraggeber war das Reichsbahn Zentralamt Berlin. Der Wagen gehörte zur Eisenbahndirektion (ED) Breslau. Die Wagen der DR-Baureihe ET 89 hatten den Spitzname Rübezahl. Wagennummer: nicht verzeichnet. Auftragsnummer: 8212, Inventarisierung im Werksarchiv: 03.03.1928

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Görlitz / Innenstadt / ul. Christoph Lüders-Straße 24 / Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz) / Produkty zakładów taboru w Görlitz

Dodane: 2020-07-29 00:06:33, Przez: moose°, Odsłon: 576, Ocena: 6.00 (4)

komentarze 0
Uchwycony w listopadzie 1926 r. na stacji w Lubaniu (południowy wyjazd w kierunku Gryfowa Śl.), najprawdopodobniej techniczny przejazd trzech wagonów silnikowych serii (przyszłej) ET89, znanych pod pospolitą nazwą Rübezahl - Karkonosz. Pociąg uformowany jest także aż z 12 wagonów-doczep dostarczonych razem z wagonami silnikowymi od sierpnia 1926 r. przez zakłady WUMAG. Tak składane pociągi kursowały głównie na linii do Szklarskiej Poręby, a ich swoboda zestawiania doskonale odpowiadała zmiennym natężeniom ruchu turystycznego.

Oryginalny opis zdjęcia: Wagenzug am Bahnhof Lauban Auf dem Werksfoto sind vierachsige Wechselstrom-Triebwagen dritte und vierte Klasse abgebildet. Auftraggeber war das Reichsbahn Zentralamt Berlin. Der Wagen gehörte zur Eisenbahndirektion (ED) Breslau. Die Wagen der DR-Baureihe ET 89 hatten den Spitzname Rübezahl. Wagennummer: nicht verzeichnet; Auftragsnummer: 8212; Inventarisierung im Werksarchiv: 05.11.1926

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat lubański / Lubań / Stacja kolejowa Lubań Śląski
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Görlitz / Innenstadt / ul. Christoph Lüders-Straße 24 / Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz) / Produkty zakładów taboru w Görlitz

Dodane: 2020-07-29 00:06:32, Przez: moose°, Odsłon: 1206, Ocena: 6.00 (4)
  1 2