komentarze 0
|
Wagon pocztowo bagażowy - model dla kolei lekkich , świeżo wyprodukowany dla kolejki Malczyce - Jawor. Miejsce wykonania nieopisane. Jeśli to Malczyce - to z powodu ukształtowania terenu, może wchodzić tylko w rachubę odgałęzienie - początek linii Malczyce - Wołów. Żródło (Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden (CC BY-NC-SA)
|
Polska
/
Linie kolejowe w Polsce
301-400
/
Linie kolejowe nr 301-400
315
/
Linia kolejowa nr 315 Malczyce - Jawor
|
Dodane: 2023-03-12 16:42:15,
Przez:
stap°,
Odsłon: 223,
Ocena: 6.00 (1)
|
komentarze 0
|
Wrzesień 1931 r. - Spółka Kolejki Leszno-Góra-Ścinawa (Lissa-Guhrau-Steinauer Kleinbahn AG) po pomyślnej eksploatacji od 1927 r. pierwszego wagonu motorowego prod. Beuchelt/AEG zamawia na początku 1931 r. w zakładach WUMAG/Görlitz drugiego "motoraka" który otrzymuje oznaczenie wg schematu Lenz@Co. "1022 T." Wagon posiadał 50 miejsc, posiadał jeden silnik prod. Büssing (6 cylindrów w układzie widlastym z przekładnią Mylius, o mocy 95KM).
Oryginalny opis zdjęcia: Fotografie: zweiachsiger Triebwagen dritte Klasse Lissa-Guhrau/Steinauer Kleinbahn, mit 50 Sitzplätzen mit Büssing-Motor und Mylius-Getriebe (Außenansicht), 1931. Auf dem Werksfoto ist die Außenansicht eines zweiachsigen Triebwagens dritte Klasse abgebildet. Auftraggeber war Lenz & Co. Bahnstrecke: Lissa-Guhrau/Steinauer Kleinbahn. Wagennummer: 1022 T. Auftragsnummer: 10194. Inventarisierung im Werksarchiv: 14.09.1931
Link do zdjęcia:
Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
|
Polska
/
Linie kolejowe w Polsce
301-400
/
Linie kolejowe nr 301-400
318 (1984)
/
Linia kolejowa nr 318 Krzelów - Leszno Dworzec Mały (dawna)
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Powiat zgorzelecki
/
Görlitz
/
Innenstadt
/
ul. Christoph Lüders-Straße
24
/
Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz)
|
Dodane: 2020-10-26 09:29:02,
Przez:
moose°,
Odsłon: 1381,
Ocena: 6.00 (5)
|
komentarze 2
|
Wrzesień 1941 r. - Spółka Kolejka Górowska (Guhrauer Kreisbahn - nazwa od 1939 r.) eksploatowała pierwszy wagon silnikowy od 1927 r. - wagon został zbudowany w zielonogórskich zakładach Beuchelta przy współpracy z berlińskim koncernem AEG - pierwotnie ten benzolowy wagon miał trafić na Kolejkę Sowiogórską, ale z niewiadomych powodów (być może była za słaby jak na górską linię?) trafiła na inną eksploatowaną przez Lenz&Co. kolejkę Leszno-Góra-Ścinawa (Lissa-Guhrau-Steinauer Kleinbahn AG), gdzie po pomyślnej eksploatacji został zakupiony. Tutaj na zdjęciach z archiwum WUMAG/Görlitz z 1941 r. po przebudowie oświetlenia na przystosowane do zaciemnienia wojennego. Wagon przetrwał okres wojny i trafił w niewyjaśnionych okolicznościach na koleje węgierskie MAV, stacjonując na stacji Budapest Hámán Kató jako C mot 348, gdzie jeździł do 1954 r., a sfotografowano ostatni raz jego resztki we wrześniu 1964 r.
Oryginalny opis zdjęcia: Fotografie: zweiachsiger Dieseltriebwagen, vermutlich Guhrauer Kreisbahn, Umbau (Schrägansicht, Spurweite: 1435 mm), Stirnwand, 1941. Lenz & Co. GmbH Berlin. Auf dem Werksfoto ist der Umbau eines zweiachsigen Dieseltriebwagens vermutlich der Guhrauer Kreisbahn mit der Stirnwand in Schrägansicht abgebildet. Auftraggeber war die Lenz & Co. GmbH Berlin.
Link do zdjęcia:
Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
|
Polska
/
Linie kolejowe w Polsce
301-400
/
Linie kolejowe nr 301-400
318 (1984)
/
Linia kolejowa nr 318 Krzelów - Leszno Dworzec Mały (dawna)
Polska
/
Województwo lubuskie
/
Zielona Góra
/
Osiedle Dolina Zielona
/
ul. Sulechowska
4a
/
Park Przemysłowy ZASTAL
/
Wyroby zakładów Beuchelt & Co.
|
Dodane: 2020-10-26 09:29:02,
Przez:
moose°,
Odsłon: 1396,
Ocena: 6.00 (7)
|
komentarze 0
|
Spalinowy wagon silnikowy (VT - Verbrennungstriebwagen) wyprodukowany przez zgorzelecki WUMAG w 1935 r. dla spółki Kolejki Średzkiej (Neumarkter Kleinbahn), uchwycony na zdjęciu najprawdopodobniej na torach państwowej stacji Środa Śląska (wskazuje na to ilość torów i otoczenie za pojazdem, jak również informacja że autorem zdjęcia jest Kurt Müller, fotograf który miał atelier w Środzie Śl.). Wagon zaliczał się do najmniejszych VT produkowanych przez WUMAG - ważył zaledwie 7,2 tony, miał rozstaw osi 3,6 m. Napędzał go silnik diesla M-B o mocy 65 KM, a wagon miał zbiornik paliwa na 90 litrów. Wagon miał 30 miejsc. Ciekawostką jest rama pod podwoziem, która miała chronić przez wpadnięciem pod koła wagonu - na odcinku ze stacji Miasto do końcowego przystanku Rynek wagon poruszał się po miejskiej ulicy. Rozmiar uzasadniony szczegółami zdjęcia.
Oryginalny opis zdjęcia: Verkehrsmuseum Dresden. "Fotografie: zweiachsiger Diesel-Kleintriebwagen (Längsansicht, Spurweite: 1435 mm), 1935. Neumarkter Kleinbahn Aktiengesellschaft, Auf dem Werksfoto ist ein zweiachsiger Diesel-Kleintriebwagen in Längsansicht abgebildet. Auftraggeber war die Neumarkter Kleinbahn Aktiengesellschaft. Fotograf: Kurt Müller, Neumarkt".
Link do zdjęcia:
Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
|
Polska
/
Linie kolejowe w Polsce
201-300
/
Linie kolejowe nr 201-300
293 (1968)
/
Linia kolejowa nr 293 Środa Śląska - Środa Śląska Miejska Kolejka Średzka
|
Dodane: 2020-09-26 18:01:18,
Przez:
moose°,
Odsłon: 647,
Ocena: 6.00 (4)
|
komentarze 0
|
Listopad 1934 r. - Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od 1934 r. pierwszego, małego "motoraka" na linii kupuje w zakładach WUMAG Görlitz swój własny, dwuosiowy wagon motorowy (VT), oznaczając go cyfrą "10". Wagon posiadał 50 miejsc. Zamówiono wagon ze sprzęgiem, co pozwalało do niego doczepić małą przyczepkę na narty (zakupiona w styczniu 1935 r.). Wagon posiadał jeden silnik diesla prod. Mercedes-Benz o mocy 95KM i pojemności baku paliwa 100 l. Tu widok od czoła.
Oryginalny opis zdjęcia: Auf dem Werksfoto ist die Stirnansicht eines zweiachsigen Kleintriebwagens abgebildet. Auftraggeber war die Isergebirgsbahn. Bahnstrecke: Flinsberg - Deutsche Krone. Wagennummer: nicht verzeichnet. Auftragsnummer: 10227; Inventarisierung im Werksarchiv: November 1934
Link do zdjęcia:
Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
|
Polska
/
Linie kolejowe w Polsce
301-400
/
Linie kolejowe nr 301-400
336
/
Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo Kolejka Izerska
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Powiat zgorzelecki
/
Görlitz
/
Innenstadt
/
ul. Christoph Lüders-Straße
24
/
Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz)
/
Produkty zakładów taboru w Görlitz
|
Dodane: 2020-07-31 00:43:49,
Przez:
moose°,
Odsłon: 1084,
Ocena: 6.00 (6)
|
komentarze 0
|
Listopad 1934 r. - Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od 1934 r. pierwszego "motoraka" na linii kupuje w zakładach WUMAG Görlitz swój własny, dwuosiowy wagon motorowy (VT), oznaczając go cyfrą "10". Wagon posiadał 50 miejsc. Zamówiono wagon ze sprzęgiem, co pozwalało do niego doczepić małą przyczepkę na narty (zakupiona w styczniu 1935 r.). Wagon posiadał jeden silnik diesla prod. Mercedes-Benz o mocy 95KM i pojemności baku paliwa 100 l.
Oryginalny opis zdjęcia: Auf dem Werksfoto ist die Außenansicht eines zweiachsigen Kleintriebwagens abgebildet. Auftraggeber war die Isergebirgsbahn. Bahnstrecke: Flinsberg - Deutsche Krone; Wagennummer: 10; Auftragsnummer: 10227; Inventarisierung im Werksarchiv: November 1934
Link do zdjęcia:
Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
|
Polska
/
Linie kolejowe w Polsce
301-400
/
Linie kolejowe nr 301-400
336
/
Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo Kolejka Izerska
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Powiat zgorzelecki
/
Görlitz
/
Innenstadt
/
ul. Christoph Lüders-Straße
24
/
Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz)
/
Produkty zakładów taboru w Görlitz
|
Dodane: 2020-07-31 00:43:49,
Przez:
moose°,
Odsłon: 1078,
Ocena: 6.00 (6)
|
komentarze 0
|
Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od 1934 r. pierwszego "motoraka" na linii kupuje w listopadzie 1934 r. w zakładach WUMAG Görlitz swój własny, dwuosiowy wagon motorowy (VT), oznaczając go cyfrą "10". Wagon posiadał 50 miejsc. Zamówiono wagon ze sprzęgiem, co pozwalało do niego doczepić małą przyczepkę na narty (zakupiona w styczniu 1935 r.). Wagon posiadał jeden silnik diesla prod. Mercedes-Benz o mocy 95KM i pojemności baku paliwa 100 l.
Oryginalny opis zdjęcia: Auf dem Werksfoto ist der Anhängewagen eines zweiachsigen Kleintriebwagens abgebildet. Auftraggeber war die Isergebirgsbahn. Bahnstrecke: Flinsberg - Deutsche Krone; Wagennummer: nicht verzeichnet; Auftragsnummer: 10227/26; Inventarisierung im Werksarchiv: 11.01.1935
Link do zdjęcia:
Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
|
Polska
/
Linie kolejowe w Polsce
301-400
/
Linie kolejowe nr 301-400
336
/
Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo Kolejka Izerska
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Powiat zgorzelecki
/
Görlitz
/
Innenstadt
/
ul. Christoph Lüders-Straße
24
/
Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz)
/
Produkty zakładów taboru w Görlitz
|
Dodane: 2020-07-31 00:43:49,
Przez:
moose°,
Odsłon: 932,
Ocena: 6.00 (7)
|
komentarze 0
|
Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od marca 1934 r. pierwszego "motoraka" na linii kupuje w listopadzie 1934 r. w zakładach WUMAG Görlitz swój własny, dwuosiowy wagon motorowy (VT), oznaczając go cyfrą "10". Wagon posiadał 50 miejsc. Zamówiono wagon ze sprzęgiem, co pozwalało do niego doczepić małą przyczepkę na narty (zakupiona w styczniu 1935 r.). Wagon posiadał jeden silnik diesla prod. Mercedes-Benz o mocy 95KM i pojemności baku paliwa 100 l.
Oryginalny opis zdjęcia: Auf dem Werksfoto ist ein zweiachsiger Kleintriebwagen mit Anhängewagen abgebildet. Auftraggeber war die Isergebirgsbahn. Bahnstrecke: Flinsberg - Deutsche Krone; Wagennummer: nicht verzeichnet; Auftragsnummer: 10227/26; Inventarisierung im Werksarchiv: 11.01.1935
Link do zdjęcia:
Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
|
Polska
/
Linie kolejowe w Polsce
301-400
/
Linie kolejowe nr 301-400
336
/
Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo Kolejka Izerska
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Powiat zgorzelecki
/
Görlitz
/
Innenstadt
/
ul. Christoph Lüders-Straße
24
/
Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz)
/
Produkty zakładów taboru w Görlitz
|
Dodane: 2020-07-31 00:43:49,
Przez:
moose°,
Odsłon: 944,
Ocena: 6.00 (4)
|
komentarze 0
|
Ten sam wagon silnikowy ET 517, zwany Rübezahl (Karkonosz), co na zdjęciu . Półtora roku po wprowadzeniu na górskie linie pod Karkonoszami w zakładach Görlitz przeprowadzono modernizację wagonu polegającą na budowie lemieszy przed pierwszą osią jezdną - odgarniaczy śniegu, oraz na wymianie wyłącznika olejowego na dachu. Na tablicy relacyjnej wagon ma wpisaną relację Jelenia Góra - Szklarska Poręba Huta - Jelenia Góra.
Oryginalny opis zdjęcia: Vierachsiger Wechselstrom-Triebwagen dritte und vierte Klasse (Außenansicht IV, nach Umbau), Auf dem Werksfoto ist eine Außenansicht eines vierachsigen Wechselstrom-Triebwagens dritte und vierte Klasse abgebildet. Auftraggeber war das Reichsbahn Zentralamt Berlin. Der Wagen gehörte zur Eisenbahndirektion (ED) Breslau. Die Wagen der DR-Baureihe ET 89 hatten den Spitzname Rübezahl. Wagennummer: nicht verzeichnet. Auftragsnummer: 8212, Inventarisierung im Werksarchiv: 03.03.1928
Link do zdjęcia:
Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
|
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Powiat zgorzelecki
/
Görlitz
/
Innenstadt
/
ul. Christoph Lüders-Straße
24
/
Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz)
/
Produkty zakładów taboru w Görlitz
|
Dodane: 2020-07-29 00:06:33,
Przez:
moose°,
Odsłon: 576,
Ocena: 6.00 (4)
|
komentarze 0
|
Uchwycony w listopadzie 1926 r. na stacji w Lubaniu (południowy wyjazd w kierunku Gryfowa Śl.), najprawdopodobniej techniczny przejazd trzech wagonów silnikowych serii (przyszłej) ET89, znanych pod pospolitą nazwą Rübezahl - Karkonosz. Pociąg uformowany jest także aż z 12 wagonów-doczep dostarczonych razem z wagonami silnikowymi od sierpnia 1926 r. przez zakłady WUMAG. Tak składane pociągi kursowały głównie na linii do Szklarskiej Poręby, a ich swoboda zestawiania doskonale odpowiadała zmiennym natężeniom ruchu turystycznego.
Oryginalny opis zdjęcia: Wagenzug am Bahnhof Lauban Auf dem Werksfoto sind vierachsige Wechselstrom-Triebwagen dritte und vierte Klasse abgebildet. Auftraggeber war das Reichsbahn Zentralamt Berlin. Der Wagen gehörte zur Eisenbahndirektion (ED) Breslau. Die Wagen der DR-Baureihe ET 89 hatten den Spitzname Rübezahl. Wagennummer: nicht verzeichnet; Auftragsnummer: 8212; Inventarisierung im Werksarchiv: 05.11.1926
Link do zdjęcia:
Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
|
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Powiat lubański
/
Lubań
/
Stacja kolejowa Lubań Śląski
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Powiat zgorzelecki
/
Görlitz
/
Innenstadt
/
ul. Christoph Lüders-Straße
24
/
Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz)
/
Produkty zakładów taboru w Görlitz
|
Dodane: 2020-07-29 00:06:32,
Przez:
moose°,
Odsłon: 1206,
Ocena: 6.00 (4)
|